Et par af Googles ranking faktorer

Et par af Googles ranking faktorer

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.
Der er mange forskellige signaler, der er bestemmende for, hvordan Google indekserer sine SEO resultater. Der er cirka 200 kendte Ranking faktorer, som siges at være af betydning, om som man derfor med fordel kan se på i forbindelse med SEO. Nogle er der klart belæg for, andre er mere kontroversielle – lad os tage et kig på nogle af de forskellige ranking faktorer – domæne faktorer og side faktorer. Der er meget mere information at komme efter på https://seopris.dk/.

Domæne faktorer

SEO eksperten Matt Cutts har givet udtryk for, at det ikke har stor indflydelse, hvor gammelt domænet er – men noget indflydelse har det dog. Det er også stadig godt, hvis søgeordet indgår i URL’en – og det er bedst, hvis søgeordet forekommer først i URL’en og ikke sidst. Det er vigtigt, at domænenavnet ikke er alt for langt – det skal være specifikt og legitimt.

Sidefaktorer

Det er vigtigt, at du udfylder Title Tag på din hjemmeside – dette er næstvigtigst efter selve tekstindholdet på din side. Hvis søgeordet indgår som det første ord i Title Tag, er dette bedre, end hvis det befinder sig i slutningen – dette får din hjemmeside til at rankerer bedre. Søgeresultaterne på Google består primært af Title Tag og metabeskrivelse, og metabeskrivelsen er derfor også af værdi. Husk derfor at nævne søgeordet heri.